F1RSTMAN
Rådhusplassen, Hovedscenen
14.- 16. august
TBA
– Banebrytende og dansbar sjangerlek
F1rstman skapte skikkelig feststemning på Rådhusplassen i fjor, og vi er igjen klare for hans energi, glede og forfriskende, grensesprengende sound.
F1rstman, hvis ekte navn er Hassan Syed, er født i Lahore, men vokste opp i Nederland. Han begynte tidlig å spille ulike perkusjonsinstrumenter før han i tenårene fikk øynene opp for hiphop, og i dag bærer hans musikalske stil virkelig preg av hans kulturelle bakgrunn; her kombineres barndommens bollywood-musikk med arabiske melodier som han fanget opp på nabolagets shisha-kaféer, qawwali- og sufi-melodiene faren hans hørte på, og hiphop og r&b-stiler som preget ungdomstida hans.
F1rstmans sjangerelek er både banebrytende og dansbar, men tunge beats og mye energi. Til tross for millioner av streams, gull- og platinasuksesser er F1rstman mest opptatt av å spre glede, energi og fellesskap – noe han garantert får til på Oslo Mela i august.